15 factaa minusta

  Blogi on ollut aika pitkään "telakalla". On ollut aikaa miettiä miten haluan alkaa tätä toteuttaa, ja nyt musta itsestä tuntuu että aika on kypsä. :) 

Nää tekstit voi tuntua oudolta, mutta olen alkanut pitää blogiani toisessa osoitteessa alunperin, ja muutama eka päivitys on kopioitu sieltä tänne blogspotin puolelle. Tässä suora linkki sinne vanhaan blogiin.

Näin alkuun ajattelin kertoa muutamia factoja itsestäni, jotta te saisitte paremman käsityksen siitä kuka minä oikein olen. :)   






1. Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta, Uudestakaupungista. Olen kuitenkin kiertänyt muutoissani paljon. Olen nähnyt muutoissani Naantalin, Salon, Turun, Porin, Nakkilan, Rauman ja Kuortaneen. Ja nytkin tällä hetkellä tietyllä tavalla haaveilen muutosta. En viihdy pikkukaupungeissa kuten kotikaupunkini on, vaikka tämä onkin ainakin kesäisin todella idyllinen merenranta kaupunki. Rakastan kuitenkin isojen kaupunkien fiilistä ja helppoutta. 

2. Asun tällähetkellä Raumalla. Asun rivitalossa hetken matkan päässä keskustassa, avomiehen ja kahden kissan kanssa. Mulla on myös koira, joka jäi edellisestä suhteesta miehelle ja se vierailee aina välillä meillä. 








3. Olen erityisherkkä.  Viihdyn enemmän kuin hyvin yksin kotona. Pidän usein myös kännykkää kotona ollessa äänettömällä, ettei mikään häiritse omaa aikaani. Pahinta mitä tämä introvertti tietää on mennä juhliin tms joista en tunne ketään entuudestaan. Mitä vanhemmaksi olen tullut (kasvanut ja viisastunut :D ) sitä introvertimmäksi olen myös tullut.  Tämä tulee olemaan yllätys todennäköisesti minut tunteville ihmisille. :D 

4. Pelkään pimeää. Olen aina pelännyt, pienestä tytöstä asti. Tämä pelko ei ole lieventynyt millään tavalla vanhetessani. Kamalin paikka jonka voin kuvitella on olla yksin ulkona yksin pimeässä. 
Pelkään myös korkeita paikkoja (mitä en kyllä lapsena  pelännyt, olin melkoinen rämäpää). 

5. Olen emotionaalinen. Liiankin joskus. Vien esim usein töitä kotiin päässäni. Kiinnyn liikaa.. kaikkeen.




6. Paheeni: sipsit, Pepsi Max ja Leppis mehujäät. Olen lopettanu tupakoinnin pari vuotta sitten ja sen tilalle tuli Pepsi Max. Syön herkkuja ihan liian paljon muutenkin, siksi varmaan edelleen olen melkoinen pullukka, pläski mitä niitä nyt on. :D 

7. En voi sietää raakaa kalaa / mätiä / silliä.. Pelkkä niiden haju saa minussa aikaan voimakkaan yökötys-reaktion. Pidän kypsästä kalasta todella paljon (slurps), mutta jos se on kerennyt jäähtyä kylmäksi en pysty sitä enää syömään. Tiedän olen outo! :D



8.  Vihaan hampaitani. Ne ovat vinot, V-I-N-O-T !! Ja jumankauta molemmat, ylä- ja alahampaat, miten helvetissä se on edes mahdollista!?  Millään tavalla maailmankaikkeudessa reilua se ei ainakaan ole, vittu!  Aarrgh. Haaveilen hammaslaminaateista.  Ja kyllä joo, meni tunteisiin.  Tää asia menee aina. :D

9. Eikä siinä että hampaani ovat sekundaa, ovat sitä myös korvani. Tai ei korvani fyysisesti vaan kuuloni. Mulla on synnynnäinen etenevä kuulosairaus. Kuulokäyräni on kuin riippukeinu. Ja mulla on molemmissa korvissa kuulolaitteet. Mun kanssa "oota, en kuule ei oo korvat päässä" ja *mitä? mitä? anteeksi mut en vieläkään saanut selvää?" lauseet tulevat mun kanssani tutuiksi. 




10.  Myönnetään, olen lappuliisa. Rakastan erilaisten listojen tekemistä. Mulla on tolkuttoman huono muisti, joten listat on käteviä tässäkin asiassa. Olen tehnyt listoja pienestä asti. Muistan kun koululaisena tein listan mitä hankkisin kenellekkin lahjaksi. Ja muistan kun lähdin ekoille festareille (Rantarock -98 YEAH BABY YEAH!) listasin kaikki pakattavat tavarat ja jokapäivälle tein oman "food and drink"-listan . Jos mulla on siivouspäivä, listaan kaikki eri siivousvaiheet ja tunnen suurta mielihyvää kun saan vetää yli jonkun kohdan.  

11. Kalenteri on mulle elintärkeä. Ja kyllä, listaan sinne päiväkohtaisia todo- juttuja jotka ovat päivänselviä, esim lenkki, pyykkipäivä, kasvonaamio, lähetä sähköpostia sille ja sille tms. Lisäksi en muistaisi yhden yhtäkään menoa, jos ne eivät olisi kalenterissa.  Tunnustetaan nyt sitten vielä sekin että kalenterissani on menoa edeltävälle päivälle listattu mitä kaikkea tarvitsen kuhunkin menoon/tapaamiseen ja/tai mitä mun pitää siellä paikan päällä muistaa. 
 Ja näkisittepä tän blogin kirjoitus ideat listan! :D ai kamala, tässä asiassa mä olen täysin parantumaton!!! :D

12. Rakastan kirjoja ja lukemista. Rakastan kirjoissa kaikkea, sivujen tuntua, niiden tuoksua. Koska omaan erityis-vilkkaan mielikuvituksen, mä ikäänkuin näen lukemani. Olen itsekkin tarinassa. Rakastan myös kirjastoja. 





13.  Opiskelen sairaanhoitajaksi Turun AMK:ssa. Valmistua mun pitäisi ensi keväänä. Unelmissani on jatkaa vielä opiskeluja, niin että saisin myös terveydenhoitajan pätevyyden. Lähihoitajaksi olen valmistunut 11.11 - 11.

14. Harrastan uimista, frisbeegolfia, lukemista ja bloggaamista. Ja haluaisin olla wannabe-tubettaja. Vapaa-aikanani viihdyn myös saaressa mökillä ja veneilemässä.  Haluaisin osata kutoa villasukkia, muuten kyllä mut se helkkarin kantapää!? niinku wtf?! Osaan kyllä hyvin kutoa säärystimiä! :D :D




15. Vaikka olen pullukka, mä rakastan juoksemista. Musat korviin ja juoksemaan, ei ole mitään muuta yhtä autuaallista keinoa purkaa stressiä. Juoksemista on viimeaikoina hankaloittanut paskat nilkkojen nivelsiteet (niissä mm vasemmassa jalassa reikä. Ja molemmissa jaloissa ne ovet revenneet ja arpeutuneet). Nykyään nekään enää niin vaivaa kuin pari vuotta sitten, joten oon päässyt baanalle treenaamaan. 






Noniin, siinä sitä. Mitäs piditte? Odotan niin paljon teidän kommentteja! :)
Palataan taas ensi postauksen parissa, ihanaa viikon alkua! :*

P.s nyt tulee vielä bonus facta.. 

16. Mulla on lukihäiriö, joten varmasti joka postauksesta löytyy kirjoitusvirheitä. Mutta annetaan niiden olla, tekevät tekstistä enemmän vain mun oman näköisen, vähän niinkuin noi alkavat rypyt silmäkulmissa! :D




Kommentit

Suositut tekstit